| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Scrooge McDuck
|
Geplaatst: Vr Okt 12, 2007 9:34 pm Onderwerp: Boober ondernemers met de noorderzon verdwenen |
|
|
AMSTERDAM - Online krediet verstrekker is met de Noorderzon verdwenen. Mensen die geld leenden waren ingehuurd door Boober waarbij het geld naar een buitenlandse rekening werd doorgesluist. Na de opmars in oktober en november was er een uitgeleend vermogen van 13 miljoen euro.
Zijn dit zaken, met de Dubai schandalen in ons achterhoofd, waarmee rekening gehouden moet worden? Of ben ik nu paranoia?
Thanks. |
|
| Naar boven |
|
 |
De Investeerder
|
Geplaatst: Vr Okt 12, 2007 10:00 pm Onderwerp: |
|
|
Paranoia ja, maar ook optimistisch. Ik geloof niet dat het uitgeleend vermogen zo snel tot 13 miljoen euro zal toenemen... Ook niet als Boober 1000 mensen inhuurt elk 10.000 euro te lenen (daarvoor zijn er simpelweg niet genoeg uitleners).
De Boober ondernemers hebben ook teveel te verliezen om zo'n streek uit te halen voor een schamele 10 miljoen. |
|
| Naar boven |
|
 |
geldmaker
|
Geplaatst: Ma Okt 15, 2007 7:13 am Onderwerp: |
|
|
Ja theoretisch is het mogelijk dat de leners van Boober helemaal niet bestaan. Het is b.v. ook theoretisch mogelijk dat berichten door uitleners op dit forum zijn gepost door Boober zelf. In dat geval zou Boober een pyramidespel zijn waarbij aflossingen worden betaald uit nieuwe leningen.
Maar er zijn wel een paar problemen. Als dit namelijk waar zou zijn zou Boober er ook wel voor zorgen dat de achterstanden minder zouden zijn. Immers zij hebben belang bij zoveel mogelijk instromend geld, en bij teveel achterstanden worden/zijn (potentiele) uitleners achterdochtig. |
|
| Naar boven |
|
 |
cybersaver
|
Geplaatst: Ma Okt 15, 2007 6:02 pm Onderwerp: Wat doet de AFM dan? |
|
|
Geldmaker, Boober heeft toestemming van de AFM (binnen bepaalde grenzen) en van DNB.
Zou dat dan helemaal niks waard zijn met dat horrorscenario wat je beschrijft? Dat kan ik me niet voorstellen.
Vergeet niet dat met de "Dubai Resort" je 'n paar dommerikken had die ieder 50.000 investeerden. Nu heb je een grote groep die iets investeert. De uitstraling is veel groter. |
|
| Naar boven |
|
 |
geldmaker
|
Geplaatst: Ma Okt 15, 2007 6:59 pm Onderwerp: Re: Wat doet de AFM dan? |
|
|
| cybersaver schreef: | Geldmaker, Boober heeft toestemming van de AFM (binnen bepaalde grenzen) en van DNB.
Zou dat dan helemaal niks waard zijn met dat horrorscenario wat je beschrijft? Dat kan ik me niet voorstellen.
Vergeet niet dat met de "Dubai Resort" je 'n paar dommerikken had die ieder 50.000 investeerden. Nu heb je een grote groep die iets investeert. De uitstraling is veel groter. |
Daarom zeg ik ook 'theoretisch'.
Maar dat verhaal van Dubai klopt niet. Dat waren een paar honderd mensen, en zoveel uitleners bij Boober zijn er op dit moment ook weer niet (ook maar een paar honderd). Dus dat verhaal klopt niet. |
|
| Naar boven |
|
 |
MDWuitlener
|
Geplaatst: Di Okt 16, 2007 10:03 am Onderwerp: |
|
|
| wat een onzinpost.... Boober heeft 1.5ME binnengekregen maar het ook weer doorgesluist naar de leners. Er blijft, behalve de commissie, niets hangen. |
|
| Naar boven |
|
 |
BigSpender
|
Geplaatst: Di Okt 16, 2007 6:48 pm Onderwerp: |
|
|
| Quote: | | Er blijft, behalve de commissie, niets hangen. |
Hoe weet je dat 100% zeker? Je kunt er alleen maar op vertrouwen... |
|
| Naar boven |
|
 |
MDWuitlener
|
Geplaatst: Di Okt 16, 2007 8:45 pm Onderwerp: |
|
|
| zolang er nog leners zijn die melden dat ze het geld ontvangen.... tot nu toe is zeker 1.5miljoen overgeboekt dus. De laatste tienduizenden euro's zijn inderdaad nog niet zeker, maar boeiend is dat niet natuurlijk. |
|
| Naar boven |
|
 |
|